FREE TOOLs / influencer Marketing glossary

FREE TOOLs / Marketing glossary

A word for everything

If you're a brand, a marketer or an influencer, you need to stay on top of the industry lingo! Read in Dutch?

Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form
a

A

A

A
a

AIDA (Attention, Interest, Desire, Action)

A marketing model that explains the consumers steps before purchasing a product or service.

Een marketing model dat de stappen weergeeft die consumenten doorlopen voordat zij een product/service kopen. In de eerste fase maakt de doelgroep kennis met het product, in de tweede fase wordt er interesse voor het product opgewekt, in de derde fase wordt de interesse omgezet in het verlangen naar het product en in de vierde en laatste fase zal er actie ondernomen worden. Wanneer er actie ondernomen is is het doel van de boodschap bereikt.
a

Accounts Reached

Unique accounts who viewed the content.

Dit is het aantal unieke accounts die je content hebben bekeken.
a

Activation

An activation is an offline PR or marketing initiative to drive consumers to action through interactions and experiences, such as an event. A media or influencer event or activation is a key influencer marketing strategy that many brands use to engage, leverage and connect with influencers.

Activation is een marketing strategie die bedoelt is om klanten aan te sporen tot een actie. Een manier om dit te kunnen bereiken is door ervoor te zorgen dat er veel interactie tussen de klant en het merk is. Een voorbeeld van een manier om dit te doen is een event. Een media/ influencer ‘activation’ event is een belangrijke influencer marketing strategie die veel merken gebruiken om contact te maken met influencers/volgers en hiermee een ‘band’ te creëren. Het creëren van een band met influencers/volgers zorgt voor een vertrouwd gevoel en zal consumenten eerder een actie laten ondernemen. 
a

Affiliate Marketing

Affiliate marketing is a mutually beneficial arrangement where referral partners are rewarded for their role in helping a brand drive a conversion. In influencer marketing, affiliate marketing is one strategy to use to engage influencers and provide compensation for their time, effort and support. In most cases, the original referral partner (the influencer, in this case) receives a percentage of the final sale depending on the affiliate agreement.

Affiliate marketing is een, voor beide partijen voordelige, overeenkomst waarbij partners beloond worden voor hun bijdrage in het drijven van conversie voor een merk. In de influencer marketing is affiliatie marketing een strategie die gebruikt wordt om influencers te stimuleren door hun te belonen met een compensatie voor hun tijd, moeite en support. De influencer zal de consument via een (affiliate) linkje doorverwijzen naar de website van het merk. In de meeste gevallen ontvangt de partner (de influencer, in dit geval) een afgesproken percentage van de uiteindelijke verkoop die is opgeleverd. 
a

Agency

In the context of influencer marketing, an agency can be one of two things - it’s either a marketing, media, advertising or public relations agency acting on behalf of a brand (e.g. running influencer campaigns) or it could be a talent management agency that represents influencers. Either way, agencies work on behalf of a client to develop, execute or contribute to influencer campaigns and/or secure opportunities for the client.

In de context van de influencer marketing zijn er twee soorten Agency’s - enerzijds kan een Agency een marketing, media, reclame of publieke relatie agency zijn dat voor een merk handelt (bijvoorbeeld door het runnen van influencer campagnes) of het kan een talent management zijn dat een influencer representeert. In beide gevallen werkt een agency voor zijn klant om een influencer campagne tussen een influencer en een merk op te zetten die er het beste voor hun klant uithaalt.
a

Agency Service Fee

An agency service fee is an additional fee applied to influencer quotes when a third party represents or manages the influencer and their commercial opportunities. Agency service fees typically range from 5% to 20% of the influencer’s fee and are added on top of the influencer’s fee to cover the cost of the talent manager’s time in organizing the collaboration and logistics.

Een agency service fee is een extra bedrag dat bovenop het reguliere influencer tarief wordt gerekend wanneer een derde partij de belangen van een influencer behartigt. Agency service fees zitten meestal tussen de 5% en 20% van het reguliere influencer tarief. Dergelijke service fees zijn om de kosten van de talent managers te dekken voor het begeleiden en ondersteunen van de samenwerkingen van de influencer.
a

Algorithm

An algorithm is a detailed series of instructions, a computer code for carrying out an operation. It is widely used to determine or manipulate what content users of social media see in their feed and at what frequency. These are often designed based on parameters such as users historical behavior and patterns of use.

Een algoritme van een social media platform bepaalt op welke manier en in welke volgorde gebruikers content op hun feed te zien krijgen. Het algoritme wordt regelmatig aangepast door partijen als Instagram, Facebook en Youtube. Deze aanpassingen zijn vaak gebaseerd op de manier waarop het platform op dat moment gebruikt wordt, denk aan zoekgeschiedenis. 
a

Ambassador

An ambassador is someone who represents a brand and is typically the face of a marketing campaign for a period of time. Engaging influencers to be a brand ambassador is a key influencer marketing strategy and can have a big impact on your brand if the influencer is an authentic fit for the campaign.

Een ambassadeur is iemand die voor een bepaalde periode een merk representeert en hèt gezicht is van een marketing campagne. Het vinden van een influencer die goed bij je merk past is een marketing strategie die een grote impact op je merk kan hebben. Het is voor een merk dan ook een belangrijke uitdaging om de meest geschikte influencer/ambassadeur voor je campagne/merk te vinden.
a

Amplify

In influencer marketing, amplify means to optimise the content and take steps to make it perform better, such as paying to boost it on Facebook or using a content distribution model to increase impressions, engagements and/or clicks or reach a new, extended audience.

Het streven naar een betere indruk, betere engagement, meer clicks en het uitbreiden van je publiek door middel van het optimaliseren van je content.
a

Audience

Audience can mean one of two things, it’s either the group of consumers that the brand is trying to reach (their target audience) or it is the cohort of people that follow a particular influencer. Influencer marketing works best when the audience the brand wants to attract is demographically and geographically the same as the audience of the influencer.

Audience kan twee dingen betekenen, het kan de groep consumenten zijn die een merk probeert te bereiken (target audience) of de groep mensen die een bepaalde influencer volgt. Influencer marketing werkt het beste wanneer het publiek dat het merk wilt aantrekken en het publiek van de influencer overeenkomt. Wanneer influencers en merken hun doelgroep begrijpen en hun content hierop aanpassen hebben zij de meeste kans om hun publiek uit te breiden.
b

B

B

B
b

BANT (Budget, Authority, Need, Timeline)

This abbreviation is used during Sales Strategies and meetings. So, when creating a sales pitch you would figure out if the potential client has a budget to spend, does the person you’re speaking to have the authority to purchase what you’re offering, is there a need for your goods or service and what is the timeline you have to work with.

Deze afkorting wordt vaak gebruikt tijdens sales strategieën en meetings. Wanneer je je voorbereid op een sales pitch ga je van te voren na of de potentiële klant het nodige budget heeft, of de persoon waar je mee spreekt het gezag heeft om te kopen wat je aanbiedt, of er vraag is naar datgene wat je aanbiedt en met wat voor tijdlijn je zult moeten werken.
b

Backlink

A backlink is a link pointing to your own website from another website property. It’s important to build a high-quality backlink profile to support your SEO strategy and drive leads to your own website from referral partners. High profile bloggers and websites are preferred over social media influencers when seeking backlinks to your website.

Een backlink is een linkje die je vanaf een andere website naar jouw eigen website leidt. Het is belangrijk om een backlink profiel van hoge kwaliteit te bouwen om je SEO strategie te ondersteunen en zoveel mogelijk mensen naar je website te leiden. Veel merken hebben liever dat een blogger of een andere website hun linkje plaatst dan een social media influencer.
b

Barter Deal

In the influencer marketing a barter deal is an agreement between a brand and an influencer where the compensation consists of a free product. A contra strategy is the exact opposite where free products are sent to influencers without a clear agreement. 

In de influenceer marketing is een barter deal een afspraak tussen een merk en een influencer waarbij de vergoeding bestaat uit een gratis product, in tegenstelling tot een contra strategie waarbij er producten worden toegestuurd zonder duidelijke afspraken. 
b

Benchmark

A benchmark is a point of reference that things can be measured against to determine success or failure. For example, a previous influencer campaign may have gained 5 million impressions, so the benchmark for the next campaign is 5 million impressions.

Een benchmark is een referentiepunt om te kunnen meten of iets goed of slecht gaat. Wanneer de vorige campagne van een merk 5 miljoen opleverde, is de benchmark van de volgende campagne 5 miljoen. De volgende campagne zal meer dan 5 miljoen op moeten halen om als 'succesvol' gezien te worden.
b

Best Practice

Best Practice means the steps, procedures, guidelines or knowledge that is accepted as being correct or the most effective in an industry. For example, a best practice in influencer marketing is to pay influencers, or offer some sort of compensation, for their time and contribution to your digital marketing strategy.

Best practice houdt de stappen, het procedure, de richtlijnen en de kennis in die gezien wordt als de meest correcte en effectieve manier in een industrie. Bijvoorbeeld: een ‘best practice’ in de influencer marketing is om influencers te betalen, of iets anders aan te bieden, ter compensatie voor de tijd en contributie die zij in jouw online marketing strategie hebben gestoken. The best practice is met andere woorden; de beste manier om iets te bereiken.
b

Blog

A blog is an online property that is regularly updated with written, image and video content by the website owner or blogger (see below). Influencers often use a blog as one of their online platforms to share and distribute content.

Een blog is een website waar regelmatig geschreven content door de eigenaar/blogger op geplaatst wordt samen met foto’s en video’s. Influencers kunnen een blog gebruiken als een van hun online platformen om content op te delen.
b

Blogger

A blogger is someone who owns a blog and regularly updates it with new content. A blogger might just have a blog for fun and to share information with friends and family, it may be for their business, or it could be their main source of income as a digital influencer.

Een blogger is iemand die eigenaar is van een blog en zijn/haar blog up to date houdt met vernieuwende content. Een blogger kan dit voor de lol doen en informatie met vrienden en familie willen delen of zichzelf als online influencer zien en zijn/haar blog zakelijk gebruiken als inkomensbron.
b

Brand Awareness

Brand awareness means increasing exposure and recall of your brand among consumers. Brand awareness is a common goal of an influencer marketing strategy, particularly for brands that are launching or releasing a new product and want consumers to know about it.

Naamsbekendheid houdt het groeien van bekendheid en herkenning bij consumenten in. Een goede naamsbekendheid is een veelvoorkomend doel van een influencer marketing strategie, vooral voor merken die een nieuw product op de markt brengen en willen dat veel consumenten er van weten. Het doel van veel merken is om veel mensen in aanraking te laten komen met hun merk en streven ernaar om mensen een positieve gedachte bij dit merk te laten hebben.
b

Brief

A brief is used in influencer marketing to provide clear context, deliverables and requirements to influencers that a brand is collaborating with. Sending influencers a brief when you are working with them (and only when you are paying them) is a great way to manage expectations and ensure content is delivered on brand.

'A brief' wordt in de influencer marketing gebruikt om gewenste resultaten, vereisten en verwachtingen voor influencers waar een merk mee samenwerkt duidelijk te maken. Het sturen van een 'brief' wanneer je met een influencer samenwerkt (en hen betaald) is een goeie manier om miscommunicatie te voorkomen.
b

Business to Business (B2B)

Business to Business, which is often abbreviated to B2B, is used to describe a business whose customers are other businesses. Essentially it is a business that provides a product or service that helps another business - like Influencer DNA!

Business to business, wat vaak wordt afgekort naar B2B, is een benaming voor een bedrijf wiens klant een ander bedrijf is. Je kan het zien als een bedrijf dat een product/service aanbiedt aan een ander bedrijf - zoals Influencer DNA!
b

Business to Consumer (B2C)

Business to Consumer, which is often abbreviated to B2C, is used to describe a business whose customers are general people (i.e. not businesses).

Business to consumer, wat vaak wordt afgekort naar B2C, is een benaming voor een bedrijf wiens klanten consumenten zijn. Ze bieden producten/services aan gericht aan algemene klanten (geen bedrijven).
c

C

C

C
c

Call-To-Action (CTA)

A call-to-action is a commanding phrase, sentence or word that draws people to perform a desirable behavior. When working with an influencer, it is important that they include an effective call-to-action in their content to drive their followers to do something that benefits the brand. For example, a call-to-action might be sharing a website link to drive traffic, encouraging new sign ups to a newsletter, distributing a discount code to increase sales or any other behaviour that gets consumers closer to a conversion with the brand.

Call-to-action is bedoelt om mensen aan te sporen een bepaalde actie uit te voeren of bepaald gedrag te vertonen. Wanneer je met een influencer werkt is het belangrijk dat hij/zij een effectieve ‘call-to-action’ in zijn content verwerkt, om zo volgers aan te sporen actie te ondernemen in het voordeel van het merk. Voorbeelden hiervan zijn een linkje delen om mensen naar een website te leiden of een kortingscode aanbieden om volgers te stimuleren een aankoop te doen. Daarnaast vallen eenvoudige dingen zoals “like and comment’' ook onder call-to-action.
c

Campaign

A campaign is the execution of a strategy to achieve a goal. In influencer marketing, the term campaign is used to describe a particular strategy, period of time or the work that contributes to a particular goal. Brands create an influencer marketing campaign and invite influencers to collaborate and contribute to the campaign in a creative capacity or for content distribution.

Een campagne is een uitvoering van een marketing strategie om een bepaald doel te bereiken. In de influencer marketing wordt de term campagne gebruikt om een specifieke strategie en het werk dat verricht moet worden in een bepaalde periode om het doel van een merk te bereiken te beschrijven. Merken creëren een influencer marketing campagne en nodigen influencers uit om met hun samen te werken en deel te nemen aan de campagne voor bijvoorbeeld content voor beide partijen.
c

Caption

The piece of text included in a post, that describes it. Each social platform has different types of caption parameters: Twitter for example allows up to 280 characters, while Instagrams limit is at 2,200.

De caption is het stukje tekst dat bij een post wordt bijgevoegd. Ieder social media platform hanteert een andere maximale lengte voor hun caption. Twitter geeft je bijvoorbeeld de mogelijkheid om tot 280 tekens te kunnen schrijven terwijl het limiet van Instagram 2,200 tekens is.
c

Case Study

A case study is a report that documents the success of an influencer marketing strategy or campaign and can be used as a testimonial for the business. Case studies are a portfolio of work that demonstrate capability and celebrate success. You can read our case studies here.

Een case study is een rapport dat het succes van een influencer marketing strategie of campagne documenteert en kan gebruikt worden als een bewijsmateriaal voor het succes van een bedrijf. Een case study kan gezien worden als een portfolio van werk dat het succes en de pluspunten van een bedrijf weergeeft. Onze case studies vind je hier.
c

Click-Through-Rate

Click-Through-Rate (CTR) is used to calculate the proportion of web users who followed a hyperlink to a particular page from an original piece of content. In influencer marketing, understanding the CTR of an influencer collaboration is important to identify whether the influencer drove traffic to your website.

De click-trough-rate wordt gebruikt om in kaart te brengen hoeveel web gebruikers een linkje hebben gevolgd naar de originele pagina waar de content op geplaatst is. Bij influencers waar er veel op linkjes wordt geklikt en waarbij veel mensen doorverwezen worden naar bijvoorbeeld een website geeft dit aan dat deze influencers een hoge engagement hebben, hun volgers betrokken zijn en actie ondernemen bij de content. Het is voor bedrijven in samenwerking met een influencer belangrijk om erachter te komen hoeveel mensen er via de influencers bij hun website zijn gekomen om in te schatten of de samenwerking succesvol was.
c

Collaboration

The relationship between a brand and an influencer. The influencer produces content for the brand in exchange for compensation.

Een samenwerking tussen een merk en een influencer. De influencer produceert content voor het merk tegenover een (afgesproken) compensatie.
c

Commission

A commission is a portion of a sale that is paid to the referral partner for their contribution in converting the lead. In influencer marketing, influencers earn a commission when they are working with a brand in an affiliate capacity and successfully drive consumers to purchase a product as a result of their influence.

Een commissie is een deel van de winst die naar de partner waarmee een merk samenwerkt gaat. In de influencer marketing verdienen influencers een commissie wanneer zij samenwerken met een merk op een ‘affiliate’* manier en wanneer zij op een succesvolle manier klanten naar het kopen van een product drijven.
c

Content

Content is a collective term used to describe an image, video, blog post and/or written material.

Content is een term die gebruikt wordt om een foto, video, blog post en/of geschreven materiaal te beschrijven.
c

Content Approval

When brands are working with influencers, they may ask that the content is approved by their team before it is published by the influencer. This is common practice to ensure that the content is on brand and does not contain anything that might be damaging to the brand (such as a legal consideration or a conflict of interest).

Wanneer merken met influencers samenwerken, maken zij de afspraak dat de content die gemaakt wordt door influencers eerst moet worden goedgekeurd door het merk/partner. Influencers hebben hierbij toestemming nodig om de content te mogen plaatsen.
c

Content Calendar

A content calendar is an editorial schedule that an influencer or content/social media marketer uses to plan content for their platform/s. A content calendar could be a diary, spreadsheet, calendar app or wall planner.

Een content kalender is een schema dat influencers of merken gebruiken om hun content mee vooruit te plannen. Een content kalender kan een dagboek, een spreadsheet, een kalender app of een wall planner zijn. 
c

Content Management System (CMS)

A software application or set of related programs to help you create and manage your digital content.

Content Management System is een software applicatie om je te helpen met het creëren en managen van je online content.
c

Content Marketing

Content marketing is a strategy that relies on producing consistent, high-quality content to engage an audience, increase brand awareness, build authority, gain press and convert leads. Some may argue that social media and influencer marketing are forms of content marketing, however, we like to keep them separate as each will have a different goal and outcome for your business and requires a completely unique resource and strategy to execute.

Content marketing is een strategie dat vertrouwd op het consistent plaatsen van content van hoge kwaliteit om op deze manier de naamsbekendheid, grootte van het publiek te laten groeien en het aantal leads te laten groeien. Sommige mensen zien social media en influencer marketing als onderdelen van content marketing, alhoewel wij deze strategieën liever apart zien. Beide vormen hebben verschillende doelen en uitkomsten voor hun ondernemingen en hanteren hier verschillende strategieën voor. 
c

Contra Strategy

Contra Strategy is an influencer marketing strategy that relies on influencers creating and sharing content about your brand in exchange for a product. There is no guarantee with a contra strategy that any exposure, coverage, content or conversion will come of it, however, it is an ideal strategy for brands who are just starting out and don’t have a large budget for paying influencers but do have a great product.

Contra strategie is een influencer marketing strategie waarbij een influencer content creëert en deelt in ruil voor een product. Er is bij een contra strategie geen zekerheid dat dit enige bekendheid oplevert, dat er conversies uitgehaald wordt of zelfs dat de influencer daadwerkelijk iets met het toegestuurde product doet. Toch is dit een ideale strategie voor beginnende merken die nog niet het budget hebben om influencers te betalen maar wel een goed product te bieden hebben.
c

Conversion

A conversion occurs when a marketing initiative, such as an influencer collaboration, successfully achieves the goal of a campaign. For example, if the goal is to increase sales, a conversion is when a sale is made as a direct result of the strategy.

Er is sprake van conversie wanneer er een marketing gericht doel bereikt wordt. Wanneer het doel is om het aantal sales te vergroten is de conversie wanneer er een sale is gemaakt als resultaat van de gekozen strategie. Conversie is bijvoorbeeld het aantal mensen dat een advertentie ziet en uiteindelijk via de URL link die gekoppeld is aan de content een aankoop doet . Conversie wordt gemeten bij influencers door middel van een tracking link of een promo code. Op deze manier kan een merk een duidelijke schatting maken van tot hoeveel aankopen de content van de influencer geleid heeft. 
c

Conversion Rate Optimization (CRO)

CRO is the process of increasing the percentage of conversations and adjusting the flow to get better results.

CRO is het proces waarbij het percentage van conversies vergroot wordt. Hierbij wordt de gebruikte strategie steeds aangepast om een zo goed mogelijk resultaat te realiseren.
c

Copyright

Copyright refers to content ownership. The copyright owner of the content is the original creator of the content, unless the content is purchased from the copyright owner and a fair and reasonable agreement of joint-copyright is reached. When an influencer posts about your brand, you do not automatically own the copyright of the content.

Copyright refereert naar de eigenaar van de content. De copyright eigenaar van de content is een originele creëerder van de content, tenzij de content is gekocht van de oorspronkelijke copyright eigenaar en een eerlijke overeenkomst van gedeelde copyright* is afgesproken. Wanneer een influencer een post plaatst over jouw merk betekent dit niet automatisch dat jij de copyright van deze content beheert.
c

Cost-Per-Acquisition (CPA)

A marketing metric that measures the cost of acquiring one customer. It is used to measure the financial impact of marketing campaigns and what the ROI is on a campaign. For example, if you spend $10,000 on a marketing campaign and only convert one customer, the CPA is $10,000 (which is not great!).

Cost-Per-Acquisation (CPA) is een marketing meting die laat zien hoeveel het kost om een nieuwe klant of gebruiker te werven. CPA wordt gebruikt om de financiële impact van een marketing campagne in kaart te brengen en inzicht te geven in wat de ROI is van een campagne. De CPA wordt berekend wanneer de totale media investering gedeeld wordt door het aantal verwervingen. Bijvoorbeeld: €100.000 media budget / 1.000 sales = €100 Cost-Per-Acquisition.
c

Cost-Per-Click (CPC)

Cost-Per-Click (CPC) is used to understand the cost of a consumer clicking on a marketing or advertising initiative and landing on a brand’s website or specific landing page. Understanding the CPC helps marketers assess whether the campaign was successful, and the cost of acquiring new leads. CPC is also known as Pay-Per-Click (PPC).

De term Cost-Per-Click wordt gebruikt om te onderzoeken hoeveel het relatief kost om een klant op een advertentie te laten klikken en zo op de website van het merk of specifieke pagina terecht te laten komen. Op deze manier heeft het merk inzicht in of de campagne succesvol was en hoeveel het relatief heeft gekost om de klanten te werven. CPC wordt ook wel eens Pay-Per-Click (PPC) genoemd. Bijvoorbeeld: €100.000 media budget / 100.000 clicks = €1.000 Cost-Per-Click
c

Cost-Per-Engagement (CPE)

Like CPC or CPM, Cost-Per-engagement (CPE) is a measurement term that refers to the cost that is required or was spent per engagement on the content.

Net als bij Cost-Per-Click (CPC) en Cost-Per-Mille (CPM) is Cost-Per-Engagement (CPE) een term die refereert naar het meten van de kosten die worden gemaakt om, in dit geval, de engagement van je content te laten groeien.
c

Cost-Per-Lead (CPL)

A performance based advertising model in which payment or a commission is paid based on the amount of leads or conversions that are generated.

De Cost-Per-Lead is in te schatten vanuit een model waar het bedrag van de commissie is gebaseerd op het aantal leads of conversies die vanuit bijvoorbeeld een advertentie gegenereerd zijn.
c

Cost-Per-Mille (CPM)

Cost-Per-Mille (CPM) or Cost-Per-Thousand (CPT) refers to the cost per one thousand views or impressions. It is the cost you will pay, or have paid, per 1,000 units (impressions or views) and is often used in marketing and advertising to understand the cost of reaching 1 x consumer.

Cost-Per-Mille of Cost-Per-Thousand refereert naar de kosten per miljoen/duizend views. Het zijn de kosten die je betaalt/hebt betaald per 1,000/1,000,000 units (bereik, volgers, views etc.) en wordt vaak gebruikt om de kosten van het bereiken van 1 consument beter te begrijpen/in te schatten.
c

Creative Brief

A set of ideas that provides direction for content creation. Creative briefs guide influencers to ensure their content meets the brand’s standards and is able to generate optimum engagement.

Een creative brief is een soort guideline voor influencers om ervoor te zorgen dat hun content bij de standaarden van het merk past. Wanneer de content goed bij het merk past zorgt dit voor optimalisatie van de engagement. In een Creative Brief worden allerlei ideeën uitgedacht om duidelijkheid te geven aan de richting van de content en om misverstanden te voorkomen.
d

D

D

D
d

Data-Driven

Data-driven means that a strategy, task, initiative or campaign is developed and executed based on analysis of available data. For example, Influencer DNA prides itself on being a data-driven influencer marketing platform, helping brands use data to shape their influencer marketing campaigns by supplying metrics like social reach, engagement and more than 100 personal data points per influencer. Another example is using Google Analytics to identify the key websites already driving traffic to your website and contacting them to collaborate on a bigger campaign, as you know (based on that data) that their audience is already interested in your product.

Data-Driven betekent dat een strategie, taak, initiatief of campagne ontworpen is gebaseerd op een analyse of beschikbare data. Bijvoorbeeld, influencer DNA is trots om zichzelf Eem data-driven influencer marketing platform te noemen, het helpt merken om via hun data hun influencer marketing campagne vorm te geven doormiddel van het aanbieden van metrics als bereik, engagement en meer dan 100 persoonlijke data gegevens per influencer. Een ander voorbeeld is het gebruiken van Google Analytics om erachter te komen welke websites al consumenten naar jouw website drijven en hun contacten voor een samenwerking voor een grotere campagne omdat je weet (gebaseerd op data) dat hun publiek geïnteresseerd is in jouw product. Data-Driven betekent dat een strategie, taak, initiatief of campagne ontworpen is gebaseerd op een analyse of beschikbare data. Bijvoorbeeld, influencer DNA is trots om zichzelf Eem data-driven influencer marketing platform te noemen, het helpt merken om via hun data hun influencer marketing campagne vorm te geven doormiddel van het aanbieden van metrics als bereik, engagement en meer dan 100 persoonlijke data gegevens per influencer. Een ander voorbeeld is het gebruiken van Google Analytics om erachter te komen welke websites al consumenten naar jouw website drijvenom vervolgens hun te contacten voor een samenwerking voor een grotere campagne omdat je weet (gebaseerd op data) dat hun publiek geïnteresseerd is in jouw product. 
d

Deliverables

Deliverables are the items that an influencer is expected to produce, as confirmed in the outreach and negotiation phase. The deliverables might be an Instagram post, 10 images of the product or coverage at an event, depending on the campaign.

Deliverables zijn de items die een influencer na een afspraak verwacht wordt te te produceren voor een merk. Dit zou een Instagram post kunnen zijn, 10 foto’s van een product of aanwezigheid op een event. De verwachtingen hangen af van de afspraken/campagne met het merk.
d

Digital Conversation

Digital conversation is the discussion that happens online on social media, blogs, forums and news media surrounding a topic. Analyzing the online discussion about a brand is a great way to benchmark how consumers currently perceive the brand and understand what’s important to them right now. It can also be used in post campaign analysis to see how perception has changed as a result of the influencer campaign.

Digital conversation is de online discussie die volgt uit een social media post, blog of forum rond een onderwerp. Het analyseren van de online discussie over een merk is een makkelijke manier om erachter te komen hoe consumenten over het merk denken en waar zij waarde aan hechten. Het kan ook na een campagne gebruikt worden om te analyseren of/hoe het beeld is veranderd na de campagne.
d

Digital Marketing

Digital marketing is an umbrella term used to describe initiatives and strategies that are executed online. Social media marketing, email marketing, influencer marketing and content marketing all come under the digital marketing umbrella.

Digital marketing is een overkoepelende term die wordt gebruikt om online initiatieven en strategieën te beschrijven. Sociale media marketing, email marketing, influencer marketing en content marketing vallen allemaal onder de term digital marketing.
d

Disclosure

Disclosure is the action of making it known to consumers whether a brand has engaged an influencer to produce content as an advertisement or marketing initiative. Disclosure is becoming increasingly popular in the influencer marketing space as more guidelines, rules and regulations come into effect around the world (you can read the current Australian disclosure guidelines here).

Disclosure is wanneer er duidelijk zichtbaar wordt aangegeven dat de geplaatste content voor een samenwerking tussen de influenceer en het merk is bedacht, bijvoorbeeld met een geschreven tekst. Vaak wordt dit aangegeven via een hashtag zoals #ad #paid #collab #sponsored etc.
d

Distribution Channel

A distribution channel is the platform used to post/share content. It could be social media, a blog or website, email or other platform that is used to send out, amplify or publish content to an audience.

Een distribution channel is het kanaal/platform dat gebruikt wordt om content op te posten of te delen met een publiek. Dit kan social media, een blog, een website, email of een ander platform zijn.
d

Do's and Don'ts

Do’s and Don’ts are usually included in an influencer brief to outline the expectations for content development when working with an influencer. The Do’s and Don’ts highlight branding cues to help ensure the content is on-brand and reflects the brand’s core values. For example, if you want your logo featured in the image, that’s a ‘Do’.

Do’s en dont’s zijn vaak in een influencer brief te vinden. Door do's and dont's te gebruiken wordt er een beeld geschetst van de verwachtingen van de content wanneer er sprake is van een samenwerking tussen een merk en een influencer. De Do’s en Dont’s accentueren de belangrijke punten/eisen van een merk om ervoor te zorgen dat de content goed bij het merk past. Als een merk bijvoorbeeld het logo van het merk in de afbeelding verwerkt wilt hebben is dit een ‘Do’.
d

Drive Traffic

Drive Traffic means to send web users to your website. An influencer marketing campaign that aims to drive traffic to a website should include a direct link to the website and a clear call-to-action to encourage consumers to click-through to the website, so influencers with a platform that supports links (such as Facebook, Twitter or a blog) are required if this is the KPI.

Drive Traffic betekent het sturen van web gebruikers naar jouw website. Het doel van een influencer marketing campagne is ‘to drive traffic’. Er is een directe link naar de website en een duidelijke call-to-action* voor nodig om consumenten aan te sturen verder te klikken naar je website. Het is een vereiste dat influencers actief zijn op een platform dat linkjes support (facebook, twitter, instagram, blog etc.).
e

E

E

E
e

E-commerce

E-commerce is a transaction that is done electronically on the internet via an online store. Influencer marketing is great for E-commerce businesses because consumers can take immediate action from an influencer post and can purchase a product in minutes with a few clicks.

E-commerce is een elektronische transactie op het internet via een online winkel/webshop. Influencer marketing doet veel voor de E-commerce omdat klanten direct actie kunnen nemen bij het zien van een post en een product binnen enkele minuten en een paar clicks besteld hebben.
e

EDM

EDM is an abbreviation of Electronic Direct Marketing, also known as email marketing. Email marketing is used for customer acquisition and retention and is an effective way to add value to your community, stay front-of-mind and drive new leads. To do email marketing effectively you should make sure your marketing strategy helps build your email list.

Electronic Direct Marketing (EDM) is ook wel bekend als email marketing. Email marketing is bedoeld voor klantenwerving en -behoud. Het is een effectieve manier om waarde toe te voegen aan je community, in het hoofd te blijven van je klant en nieuwe klanten te werven. Om email marketing effectief te laten verlopen zou je het bouwen van een email list in je marketing strategie kunnen verwerken.
e

Earned Media

Earned media is media coverage received as a result of a PR campaign, word of mouth, direct referrals, press, viral marketing, customer reviews and user-generated content. It’s coverage that you have earned because of something you have done, and not coverage that has been paid for or is on your own platforms. Earned media can be positive or negative.

Earned media is wanneer je vanwege je PR campagne, pers, viral marketing, reviews en content van gebruikers coverage ontvangt. Het is coverage die je ontvangt vanwege iets dat je hebt gedaan/ondernomen en niet omdat je ervoor betaald. Earned media kan zowel positief als negatief zijn.
e

Engagement

An engagement is where a consumer takes some kind of action on content. For example: liking, commenting, sharing, reacting or re-tweeting are all forms of engagement.

Engagement is wanneer een klant enige soort van actie onderneemt bij jouw content. Bijvoorbeeld; liken, reageren, delen, etc. Bij een hoge engagement houdt dit in dat er veel interactie is tussen de influencer en de volgers.
e

Engagement Rate

Engagement rate is the proportion of an influencer's audience that actively interacts with their content. For example, to calculate engagement rate for an Instagram account, look at the account’s last 12 posts and work out the average engagement per post (likes + comments for all posts divided by 12) and then divide the average engagement rate by the number of followers. To get a percentage, times that total by 100. The average engagement rate for Instagram influencers is 3-5%.

Engagement rate is het deel van het publiek van een influencers dat actief is. Een manier om erachter te komen hoe hoog jouw engagament is, is bijvoorbeeld van de laatste 12 posts de engagement per post te berekenen (likes + comments van alle posts delen door 12) en dit delen door het aantal volgers. Voor een percentage vermenigvuldig je dit met 100. De gemiddelde engagement rate voor Instagram influencers zit tussen de 3% - 5%.
f

F

F

F
f

Facebook Live

Facebook Live is a Facebook feature that allows users to live stream video content to their followers and audience. Facebook Live videos are published live, and remain on the platform for users to see after the video has ended.

Facebook live is een facebook feature dat gebruikers toegang geeft om een live stream video te delen met hun volgers/publiek. Live videos worden live gepubliceerd maar kunnen nog wel bekeken worden nadat de live video geëindigd is.
f

Feed

The platform interface where users view the content that is published by the people and influencers that they follow.

Met een feed wordt de hoofdpagina van een platform, waar gebruikers de gepubliceerde content van de mensen en influencers die zij volgen te zien krijgen, beschreven.
f

Filter

Filter is a term used in social media marketing to describe the predefined editing layers that are available on particular social media platforms such as Instagram and Snapchat. A filter can be used to change and edit the colors of an image (such as make it brighter, lighter or black and white) or it could be an overlay such as the classic flower crown or dog ears of Snapchat.

Een filter is een term die in de social media marketing wordt gebruikt om de geëditte lagen die beschikbaar zijn bij apps zoals instapram en snapchat te beschrijven. Een filter kan gebruikt worden om een afbeelding te veranderen en te editen (zoals de afbeelding lichter maken, de kleuren laten versterken of juist zwart-wit te maken). Naast deze filters kan een filter ook een extra laag zijn zoals de bekende bloemenkroon en hondenoortjes van Snapchat.
f

Flatlay

A flatlay is a style of photography often used by influencers when creating content about a brand they are collaborating with. Flatlays are styled images captured from above and usually portray a theme or group of items that would be used together. Read ten tips for capturing the perfect flatlay.

Een flatlay is een stijl in de fotografie die veel wordt gebruikt door influencers die content creëeren voor een merk waar zij mee samenwerken. Bij een flatlay worden producten die vaak samen gebruikt worden stylish op een platte ondergrond neergelegd en van boven af gefotografeerd.
f

Follow

A way in which you subscribe to a brand’s or influencer’s social media updates.

Een manier waarop je als het ware geabonneerd op een merk of influencer’s social media updates.
f

Follower

A follower is the audience of a brand, influencer or social media user.

Onder volgers wordt het publiek van een merk, influencer of social media gebruiker verstaan.
f

Follower Range

Follower range is a term of measurement used to categorize influencers based on the number of followers they have. For example, influencers with a low follower range are micro-influencers while influencers with a large follower range are called macro-influencers or celebrity influencers. The cost of an influencer is usually dictated by their follower range.

Follower range is een term om influencers te categoriseren gebaseerd op hoeveel volgers zij hebben. Influencers kunnen verdeeld worden in micro- en macro-influencers. Wat een influencer verdient is meestal gebaseerd op hun follower range.
f

Full Commercial Content Usage

Full Commercial Content Usage means you have negotiated and secured the right to use influencer generated content across your channels in any way without crediting the influencer. By default, if you have paid an influencer to post about your brand, or even if they have done it of their own accord, you don't own the content. While you can share it on your social channels if you follow the industry best practices for sharing influencer content, you don’t own the image, which means you don’t have the right to alter it in any way, share without crediting the influencer or use it to advertize your products. If you have secured Full Commercial Content Usage Rights by negotiating and, in some cases, paying the influencer an additional fee, then you are able to use the content as you see fit and without credit on your online and offline channels.

Full Commercial Content Usage betekent dat je het recht hebt om de content van een influencer op jouw kanaal te gebruiken zonder de influencer enige credits te geven. Disclaimer: wanneer je een influencer hebt betaald om over jouw merk te posten of wanneer een influencer dit uit zichzelf doet betekent dit niet dat jij een beheerder van deze content bent. Je kunt de content delen op social media wanneer je de ‘industry best practices for sharing influencer content’ volgt maar je bent geen eigenaar van de afbeelding(en). Dit houdt in dat je niet het recht hebt om het bericht te delen of de content te gebruiken om je producten te adverteren zonder de influencer credits te geven. Wanneer je Full Commercial Content Usage Rights beheert en, in sommige gevallen, de influencer hebt betaald, mag je de content delen zonder de credits voor de influencers aan te geven op je online en offline kanalen.
g

G

G

G
g

Google Analytics

Google Analytics is an online tool that helps you track, measure and report on the performance of your website and how users interact with your website. Google Analytics is helpful for understanding referrals, users, sessions, new users, pageviews, conversions (if eCommerce tracking is set up), audience behaviour and demographics.

Google analytics is een online tool die je helpt het bezoek van gebruikers op jouw website en hoe de interactie tussen je gebruikers en website is te analyseren, meten en te rapporteren. Google analytics helpt je om meer inzicht te krijgen in zaken als bestaande gebruikers, nieuwe gebruikers, hoevaak een pagina gezien wordt, conversies (als er gebruik wordt gemaakt van eCommerce), het publiek, gedrag etc.
g

Ground-swell Approach

A ground-swell approach to influencer marketing is a specific strategy that is used to drive brand awareness and exposure by leveraging a large cohort of micro-influencers who can start the conversation from the ground up. This influencer marketing strategy is great for brands that are entering a new market or launching a new product because it is a mass-approach and quite often, micro-influencers have a more engaged audience and a personal connection with their network.

Een ‘Ground-swell Approach’ in de influencer marketing is een specifieke strategie die gebruikt wordt om merkbekendheid en exposure te creëren door een groep van micro-influencers te benaderen die een merk kunnen helpen opbouwen. Deze influencer marketing strategie is handig voor merken die een nieuwe markt betreden of een nieuw product lanceren. Het is een grote groep mensen die in een keer wordt benaderd. Vaak hebben micro-influencers een hele hoge betrokkenheid/engagement en een persoonlijke band met hun volgers wat erg gunstig is bij deze strategie.
g

Guest Post

A guest post is when a website owner invites another writer to publish an article on their website. Brands often engage influencers to guest post on their website or onsite blog as part of their influencer marketing strategy to create high-quality, engaging content on their platforms and drive new consumers to their website.

Een guest post is wanneer een website eigenaar een andere schrijver uitnodigt om een artikel te schrijven op hun website. De schrijver is dus te gast. Merken laten influencers vaak te gast zijn op hun website om zo content van hoge kwaliteit op hun platform te krijgen en om via die influencer nieuwe gebruikers naar hun website te leiden.
h

H

H

H
h

Hashtag

A hashtag is a label used on social media platforms to group content together. Any word can be a hashtag if you put a # in front of it on social media sites like Twitter and Instagram. Check out #influencerdna for an example.

Een hashtag wordt op social media platformen gebruikt om content te verdelen in groepen. Elk woord kan een hashtag zijn als je er # voor zet. Het zijn zoekbare keywords om bij soortgelijke content te komen. Bekijk #influencerdna als voorbeeld.
h

Haul

A specific type of video content that depicts an influencer opening, reacting to, and using various products. In a haul video, the influencers have purchased the products themselves and shares the reviews of the items they bought.

Een haul is een video waarbij een influencer gekochte items opent, laat zien, test en hierop reageert. De influencer geeft reviews op zijn/haar eigen gekochte pakketjes/producten.
i

I

I

I
i

Impressions

Impressions are the number of times a given piece of content has been viewed. It’s important to understand the value of impressions, and how to get this data from an influencer both before and after a collaboration. One impression means the content has been shown to one user, but doesn’t necessarily mean they have read the post, stopped to look at the image or engaged with the content. Impressions are a good metric to understand how many people an influencer post actually reached. Most of the time, it is less than all of their followers due to changing social media algorithms and posting time, however, it is a good indicator of the performance of the post nonetheless.

Impressions is het aantal keer dat een gegeven stuk content bekeken is. Het is belangrijk de waarde van die impressions te begrijpen zowel voor als na een samenwerking. Een impression betekent dat de content is gezien door een gebruiker, maar betekent niet automatisch dat de post daadwerkelijk gelezen of met aandacht bekeken is. Impressions zijn een goeie meting om inzicht krijgen in hoe groot het bereik van een influencer post is. Meestal is het aantal impressions veel minder dan het aantal volgers van de influencer vanwege veranderde algoritmes en het tijdstip dat de post geplaatst is maar toch geeft het een goede indicatie van het aantal bezoekers.
i

Influencer

An influencer is an individual who can drive another person, or a community of people, to take some kind of action. An influencer can be someone with one follower or one million followers, as long as their audience trusts their opinion and is encouraged to respond and take action.

Een influencer is iemand die op een creatieve manier het gedrag van anderen weet te beïnvloeden. Een influencer kan een persoon of een groep mensen tot een actie drijven. Je kan een influencer zijn met heel veel of wat minder volgers, zolang het publiek de mening van de influencer maar vertrouwd en wordt aangemoedigd om actie te ondernemen.
i

Influencer DNA

Influencer DNA is a well known concept in the influencer marketing. It is a influencer marketing platform that enables brands and agencies to find the best influencer for their campagne/collaberation on an easy and efficient way using their huge database. Thanks to 100 datapoints per influencer, brands and agencies are able to filter very specificly and get in contact with the influencers right away.

Influencer DNA is een begrip binnen de influencer marketing wereld. Het is een platform dat merken en agencies in staat stelt om eenvoudig en snel, via een groot database, de juiste influencers voor hun campagnes/samenwerkingen te vinden en direct in contact met ze te treden. Dankzij ruim 100 datapunten per influencer zijn de merken en agencies in staat om zeer specifiek te filteren.
i

Influencer Endorsement

The approval for a brand’s product or service, integrated into influencers content in a way that generates awareness for the brand.

De toestemming om een product of service van een merk in de content van een influencer te verwerken om bekendheid voor het merk te creëren.
i

Influencer Marketing

Influencer marketing is word-of-mouth marketing at scale and consists of influential people sharing content, thoughts and opinions online about products, services and experiences. Influencer marketing is becoming increasingly important in digital marketing strategies as consumers start trusting branded advertising less.

Influencer marketing is een type marketing waarbij influencers met de juiste doelgroep/publiek gekoppeld worden aan een merk en helpen de boodschap van dat merk naar buiten te brengen. Influencers delen content, gedachtes en meningen online over producten, services en ervaringen. Influencer marketing wordt steeds groter en belangrijker in de digitale marketing strategieën omdat gebruikers advertenties/reclames tegenwoordig minder vertrouwen.
i

Influencer Marketing Platform

An influencer marketing platform is an application or tool that helps brands, agencies, talent managers and influencers manage the influencer marketing process, such as finding and reaching out to influencers and managing campaigns.

Een influencer marketing platform is een plek waar merken, agencies, managers en influencers het influencer marketing proces managen. Op een influencer marketing platform kunnen merken uitreiken naar influencers en samenwerkingen sluiten.
i

Influencer Rate Card

An outline of an influencer's service costs, which generally reflects the cost of content integrations and sponsored posts.

Een schatting van wat een influencer kost wanneer zij een merk verwerken in hun content of wanneer zij een gesponsorde post plaatsen.
i

Influencer Representation

Influencers who have agents to help them represent their business interest. Many influencers have management teams and agents (likely to that of celebrities) who manage them with collaborations, deals and contracts with brands and agencies.

Onder influencer representation vallen influencers die geholpen worden door een agency om zichzelf goed te presenteren. Veel influencers hebben een management team en agent die hen helpen met samenwerkingen, deals en het sluiten van contracten met merken en agencies.
i

Instagram Bots

Computer software programmed to perform actions such as likes, comments and follows of other accounts.

Een Instagram Bot is een computer software programma dat statistieken zoals likes, comments en volgers van andere Instagram accounts kan halen.
i

Instagram Business Account

The type of Instagram account that provides business with deeper insights of audience behavior and features that allows customers to connect with the business more easily. In order to set up a business account on Instagram, you must connect your Instagram account to a Facebook page.

Een instagram bedrijfsaccount geeft je meer inzicht in je volgers en je publiek. Voor een instagram bedrijfsaccount moet je openbare instagram account gekoppeld worden aan je facebook account. Een bedrijfsaccount geeft je de mogelijkheid om statistieken zoals leeftijd, geslacht, woonplaats etc. van je volgers te ontdekken. Op deze manier heb je als merk/influencer een beter beeld van je doelgroep en kun je hier makkelijker op in spelen.
i

Instagram Live

Instagram Live is an Instagram feature that allows users to broadcast live and their followers can tune in to see exactly what they’re doing in the moment. The video is not saved to the social networking site, so it is only available for users that see it as it is happening.

Instagram live is een Instagram functie waarbij iedereen een live video kan starten en hun volgers dit kunnen bekijken om te zien wat een ander op dat moment doen. Volgers kunnen in de live reageren en zelfs (met toestemming van de eigenaar van de live video) deelnemen aan de video. De eigenaar van de live video kan ervoor kiezen om de live video op te slaan waardoor de hele video nog voor 24 uur op zijn/haar Instagram pagina te bekijken is.
i

Instagram Stories

Instagram Stories is an Instagram feature that allows users to upload daily videos to the social networking site. The videos expire within 24 hours and are not featured in the main feed.

Gebruikers van Instagram kunnen een foto of video toevoegen aan hun verhaal. Deze content zal voor 24 uur op het Instagram te zien blijven tenzij het verhaal in de hoogtepunten van de gebruiker geplaatst wordt. Hoogtepunten zijn altijd op het Instagram account te zien maar kunnen verwijderd worden.
i

Instagram TV (IGTV)

A standalone vertical video application launched by Instagram. Unlike Instagram, it allows users to upload videos of up to an hour and each user page are named "channels".

Een nieuwe functie waarbij Instagram de mogelijkheid biedt om een (eventueel bewerkte) video te plaatsen die tot een uur kan duren. Deze video is te zien op de ‘normale’ feed van de gebruiker maar is ook apart van de rest van de content terug te vinden op de pagina ‘channels’.
i

Instagram Takeover

When an influencer takes responsibility for a brand's Instagram account for a short period of time, to share content with the brand’s audience from their perspective.

Wanneer een influencer verantwoordelijk is voor het Instagram account van een merk en de content vanuit het perspectief van de influencer voor een tijdelijke periode wordt overgenomen spreek je van een Instagram Takeover.
i

Instameet

An Instameet is an event where Instagram influencers can meet and connect over common experiences. An Instameet might be organized by a brand to connect with influencers in their industry, or it could be a gathering organized by an influencer to connect with other influencers in the community.

Een Instameet is een event waar instagram influencers elkaar kunnen ontmoeten en het over gemeenschappelijke ervaringen kunnen hebben. Een Instameet zou georganiseerd kunnen zijn door een merk die contact wilt maken met influencers of het kan georganiseerd zijn door een influencer die met andere influencers in de community contact probeert te leggen.
i

Interaction Rate

Likes and comments divided by impressions. See Engagement Rate.

Likes en comments gedeeld door het aantal impressions.
j

J

J

J
j

Joint Copyright

Often when Full Commercial Content Usage is secured and agreed on, the brand and the influencer co-own the content under a joint copyright agreement. Joint copyright means two people or organizations own the content together and both can use, share and publish as they please, commercially or otherwise.

Vaak wanneer Full Commercial Content Usage is vastgesteld beheren zowel het merk als de influencer samen het recht om de content te mogen gebruiken. Joint Copyright betekend dat twee mensen of organisaties samen content beheren en zij beiden de content mogen gebruiken, delen en publiceren.
k

K

K

K
k

Key Performance Indicator (KPI)

Key Performance Indicator means the primary goal or target that is to be achieved and an indicator of success that aligns with the business or campaign's objective. Every influencer marketing campaign should have a clear KPI to work towards so the strategy can be shaped to achieve it.

Key Performance Indicator heeft als hoofddoel het bereiken van dat gene dat voor een merk of campagne succes inhoudt. Elke influencer marketing campagne zou een duidelijke KPI moeten hebben om goed naar een doel toe te kunnen werken en hier de strategie aan te kunnen passen.
l

L

L

L
l

Licensing

Acquiring the right to use influencer content based on permissions or usage rights. The process varies in based on the specific permissions a brand requests.

Licensing is het recht hebben om de content van een influencer te gebruiken gebaseerd op toestemming en gebruiksrechten. Dit proces kan heel verschillend zijn vanwege de verschillende eisen die influencers of merken kunnen hebben.
l

Licensing

Acquiring the right to use influencer content based on permissions or usage rights. The process varies in based on the specific permissions a brand requests.

We can’t think of an influencer marketing term that starts with X. If you can think of anything, feel free to shoot us a message at info@influencer-dna.com

We can’t think of an influencer marketing term that starts with Z. If you can think of anything, feel free to shoot us a message at info@influencer-dna.com

Licensing is het recht hebben om de content van een influencer te gebruiken gebaseerd op toestemming en gebruiksrechten. Dit proces kan heel verschillend zijn vanwege de verschillende eisen die influencers of merken kunnen hebben.
l

Like

A like is a feature in online software, such as social networks, forums, websites and blogs, where a user can express that they enjoy or support certain content, typically by pressing a button.

We can’t think of an influencer marketing term that starts with X. If you can think of anything, feel free to shoot us a message at info@influencer-dna.com

We can’t think of an influencer marketing term that starts with Z. If you can think of anything, feel free to shoot us a message at info@influencer-dna.com

Een like is een functie in de online software, zoals sociale media, forums, websites en blogs, waar gebruikers kunnen uiten dat zij iets leuk vinden of supporten door middel van het drukken op een like button. Vaak wordt dit weer gegeven als een hartje of een duimpje omhoog.
l

Link in bio

A phrase and call to action (CTA) influencer’s use mostly on Instagram to signal to their audience that they have put more information in their bio.

We can’t think of an influencer marketing term that starts with X. If you can think of anything, feel free to shoot us a message at info@influencer-dna.com

We can’t think of an influencer marketing term that starts with Z. If you can think of anything, feel free to shoot us a message at info@influencer-dna.com

Een zin en Call to action (CTA) die influencers vaak op hun Instagram plaatsen om aan te geven aan hun publiek dat er nieuwe informatie in hun bio staat.

M

M

We can’t think of an influencer marketing term that starts with X. If you can think of anything, feel free to shoot us a message at info@influencer-dna.com

We can’t think of an influencer marketing term that starts with Z. If you can think of anything, feel free to shoot us a message at info@influencer-dna.com

M
m

Macro-Influencer

A macro influencer is a mid-tier influencer with a strong on one or two key digital platforms. The following guidelines indicate who a macro-influencer is based on an analysis of 6.3 million social media accounts: Instagram: 133,000 to 1,800,000 followers / Facebook: 500,000 to 5,000,000 followers / Twitter: 82,000 to 1,000,000 followers.

We can’t think of an influencer marketing term that starts with X. If you can think of anything, feel free to shoot us a message at info@influencer-dna.com

We can’t think of an influencer marketing term that starts with Z. If you can think of anything, feel free to shoot us a message at info@influencer-dna.com

Een macro influencer is een influencer met een grote hoeveelheid volgers op een of meerdere platformen. Op Instagram ben je een macro influencer vanaf ongeveer 133,000 tot 1,800,000 volgers, op Facebook vanaf ongeveer 500,000 tot 5,000,000 volgers en op Twitter vanaf ongeveer 82,000 tot 1,000,000 volgers.
m

Media Famil

A media famil, short for “media familiar,” is a trip or experience that is provided to the media, journalists and/or an influencer in the hope that they will share the brand and experience with their community. Media famil trips are very common in the travel industry, where brands, tourism boards, airlines and accommodation partners often invite carefully selected influencers to travel on an all-expenses-paid-for trip to get to know a location, travel service, product or experience in the hope that it will result in promotional coverage.

We can’t think of an influencer marketing term that starts with X. If you can think of anything, feel free to shoot us a message at info@influencer-dna.com

We can’t think of an influencer marketing term that starts with Z. If you can think of anything, feel free to shoot us a message at info@influencer-dna.com

Een media famil, afkorting van media familiar, is een trip of ervaring vanuit een bedrijf in de hoop dat influencers het merk of de ervaring zullen delen met hun volgers. Media famil trips zijn erg populair in de travel industry waarbij merken, vliegmaatschappijen en accomodaties influencers uitkiezen en hun uitnodigen voor een geheel verzorgd tripje. De influencers maken kennis met een locatie, reisorganisatie, product of ervaring en zullen dit waarschijnlijk delen/promoten.
m

Media Kit

A media kit is a digital document used by influencers when reaching out to brands for collaboration opportunities. A media kit is the CV or resume of influencers and contains information about their skills, experience, distribution channels, followers, contact details and other relevant statistics.

We can’t think of an influencer marketing term that starts with X. If you can think of anything, feel free to shoot us a message at info@influencer-dna.com

We can’t think of an influencer marketing term that starts with Z. If you can think of anything, feel free to shoot us a message at info@influencer-dna.com

Een media kit is een digitaal document die gebruikt wordt door influencers wanneer zij contact leggen met een merk voor een eventuele samenwerking. Een media kit is een CV van de influencer en bevat informatie over hun skills, ervaringen, kanalen, volgers, contact details en andere relevante statistieken.
m

Media Spend

Media spend is the budget invested into a media initiative, campaign or strategy In the case of influencer marketing, the media spend is the total budget intended to be used on securing influencer collaborations, content creation and amplification.

We can’t think of an influencer marketing term that starts with X. If you can think of anything, feel free to shoot us a message at info@influencer-dna.com

We can’t think of an influencer marketing term that starts with Z. If you can think of anything, feel free to shoot us a message at info@influencer-dna.com

Media spend is het bedrag dat geïnvesteerd is in een marketing gerichte campagne of strategie. In de influencer marketing is de media spend het bedrag dat naar samenwerkingen of het maken van content is gegaan.
m

Micro-Influencer

A micro-influencer is someone who has a small but growing community on one or two key platforms. The following guidelines indicate who a micro-influencer is based on an analysis of 6.3 million social media accounts: Instagram: 3,500 to 133,000 followers / Facebook: 13,000 to 500,000 followers / Twitter: 3,000 to 82,000 followers. Micro-influencers are generally highly engaged with their followers and have built personal relationships with their community as they grow with it. There are a number of benefits for working with micro-influencers in comparison to top-tier influencers.

We can’t think of an influencer marketing term that starts with X. If you can think of anything, feel free to shoot us a message at info@influencer-dna.com

We can’t think of an influencer marketing term that starts with Z. If you can think of anything, feel free to shoot us a message at info@influencer-dna.com

Een micro-influencer is iemand die een klein maar groeiend aantal volgers op een of meerdere platformen heeft. Op Instagram ben je een micro influencer wanneer je ongeveer tussen de 3,500 en de 133,000 volgers hebt, op Facebook tussen de 13,000 en de 500,000 volgers en op Twitter tussen de 3,000 en de 82,000 volgers. Micro-influencers hebben vaak volgers met een hoge betrokkenheid en hebben een persoonlijke band met hun volgers. Samenwerken met een micro-influencer kan dan ook vele voordelen met zich mee brengen.
m

Millenials

Millennials are a demographic cohort of people born in the 1980’s or 1990’s who reached young adulthood in the 21st century. For many brands, millennials are their key target market, especially when it comes to influencer marketing, however, as Millennials are tech savvy, ‘in-touch’ and have grown up in the world of social media and the internet, engaging them should be a unique strategy.

We can’t think of an influencer marketing term that starts with X. If you can think of anything, feel free to shoot us a message at info@influencer-dna.com

We can’t think of an influencer marketing term that starts with Z. If you can think of anything, feel free to shoot us a message at info@influencer-dna.com

De demografische groep van mensen die tussen 1980 en 1990 geboren zijn, en jong volwassen zijn geworden in de 21e eeuw worden millenials genoemd. Voor veel merken zijn millenials een goede target omdat zij zijn opgegroeid met internet en social media.
m

Mommy Blogger

A Mommy Blogger (or Mummy Blogger depending on where you’re from) is a woman who shares her parenting, family and motherhood journey with her community via a blog or social platform. A Mommy Blogger is anyone who blogs about topics that are relevant to other Moms and has children of their own. Mommy bloggers are an important part of the influencer marketing space and are a core target market for many campaigns.

We can’t think of an influencer marketing term that starts with X. If you can think of anything, feel free to shoot us a message at info@influencer-dna.com

We can’t think of an influencer marketing term that starts with Z. If you can think of anything, feel free to shoot us a message at info@influencer-dna.com

Een mommy blogger is een vrouw die content deelt over haar ouderschap, familie en moederschap via haar blog of social media kanaal. Een mommy blogger is iemand die blogt over onderwerpen die interessant, herkenbaar of relevant zijn voor andere moeders. Mommy bloggers zijn een belangrijk onderdeel van de influencer marketing en voor veel merken een belangrijke doelgroep.
m

Most Valuable Distribution (MVD)

A term used to describe a brands most effective channel strategy and the best practice unique for their brand yielding the greatest return on investment with the lowest effort or energy.

We can’t think of an influencer marketing term that starts with X. If you can think of anything, feel free to shoot us a message at info@influencer-dna.com

We can’t think of an influencer marketing term that starts with Z. If you can think of anything, feel free to shoot us a message at info@influencer-dna.com

Een term om de meest effectieve strategie en de beste manier om voor een merk de beste return on investment (ROI) te waarborgen te beschrijven.
n

N

N

We can’t think of an influencer marketing term that starts with X. If you can think of anything, feel free to shoot us a message at info@influencer-dna.com

We can’t think of an influencer marketing term that starts with Z. If you can think of anything, feel free to shoot us a message at info@influencer-dna.com

N
n

Niche

A niche is a small segment of the population that has unique and very specific characteristics. Businesses often appeal to a niche audience via their products or service offering.

We can’t think of an influencer marketing term that starts with X. If you can think of anything, feel free to shoot us a message at info@influencer-dna.com

We can’t think of an influencer marketing term that starts with Z. If you can think of anything, feel free to shoot us a message at info@influencer-dna.com

Een niche is een klein segment in een markt met unieke of specifieke karakteristieken. Nichemarkten ontstaan doordat bedrijven potentie zien in specifieke behoeftes.
o

O

O

We can’t think of an influencer marketing term that starts with X. If you can think of anything, feel free to shoot us a message at info@influencer-dna.com

We can’t think of an influencer marketing term that starts with Z. If you can think of anything, feel free to shoot us a message at info@influencer-dna.com

O
o

Off Brand

When content lacks alignment to the value a brand is aiming to achieve.

We can’t think of an influencer marketing term that starts with X. If you can think of anything, feel free to shoot us a message at info@influencer-dna.com

We can’t think of an influencer marketing term that starts with Z. If you can think of anything, feel free to shoot us a message at info@influencer-dna.com

Wanneer content niet aansluit bij wat een merk probeert te bereiken is de content off brand.
o

Optimize

In influencer marketing, optimize or optimization refers to making a piece of influencer content perform better or to its full potential. Optimization is also explored in social media, content marketing and other digital marketing initiatives to ensure that content and strategies are performing well.

We can’t think of an influencer marketing term that starts with X. If you can think of anything, feel free to shoot us a message at info@influencer-dna.com

We can’t think of an influencer marketing term that starts with Z. If you can think of anything, feel free to shoot us a message at info@influencer-dna.com

In de influencer marketing betekent optimize (optimalizeren) het beter laten presteren van een stuk content. Optimalisatie wordt bij social media, content marketing en bij andere digitale marketing onderzocht om er zeker van te zijn dat content en strategieën goed presteren.
o

Organic vs Paid

The two types of influencer content: non-sponsored and sponsored. Organic content is non-sponsored and holds no material connection to a brand. Paid content, or sponsored content, on the contrary is driven in some capacity by a sponsoring brand advertiser.

We can’t think of an influencer marketing term that starts with X. If you can think of anything, feel free to shoot us a message at info@influencer-dna.com

We can’t think of an influencer marketing term that starts with Z. If you can think of anything, feel free to shoot us a message at info@influencer-dna.com

Influencer content kan verdeeld worden in gesponsorde en niet gesponsorde content. Bij organic content gebeurd iets natuurlijk zonder dat hier voor betaald is, de content is dus niet gesponsord. Bij paid content is de content gedreven door een sponsoring.
o

Outreach

Outreach is the term used to describe the process of contacting influencers and engaging them to participate in an influencer marketing campaign. There are best practices involved in influencer outreach that should be followed for the best results.

We can’t think of an influencer marketing term that starts with X. If you can think of anything, feel free to shoot us a message at info@influencer-dna.com

We can’t think of an influencer marketing term that starts with Z. If you can think of anything, feel free to shoot us a message at info@influencer-dna.com

Outreach is de term die gebruikt wordt om het proces van het contact tussen een influencer en een merk voor een samenwerking/marketing campagne te beschrijven. Er zijn best practices bij de communiatie tussen influencers en merken die gevolgd moeten worden voor het beste resultaat.
o

Owned Media

Owned media is branded content that you have produced and published on your own platforms and is controlled by you to promote your own business. Owned media can be anything from a social media or blog post to an image, infographic, white paper, eBook or webinar.

We can’t think of an influencer marketing term that starts with X. If you can think of anything, feel free to shoot us a message at info@influencer-dna.com

We can’t think of an influencer marketing term that starts with Z. If you can think of anything, feel free to shoot us a message at info@influencer-dna.com

Owned media is de content die jij hebt gemaakt, gepubliceerd op je eigen platform en is bedoeld om je eigen bedrijf te promoten. Owned Media kan een social media post, blog, foto, video, Ebook of een andere manier zijn.
p

P

P

We can’t think of an influencer marketing term that starts with X. If you can think of anything, feel free to shoot us a message at info@influencer-dna.com

We can’t think of an influencer marketing term that starts with Z. If you can think of anything, feel free to shoot us a message at info@influencer-dna.com

P
p

Pageviews

Pageviews are a metric used in analytics platforms to show how many pages of a website were consumed during a specific time period or date range. This metric is interesting for website owners to see how many pages on their site are being viewed, and if individual users are consuming multiple pages in a session.

We can’t think of an influencer marketing term that starts with X. If you can think of anything, feel free to shoot us a message at info@influencer-dna.com

We can’t think of an influencer marketing term that starts with Z. If you can think of anything, feel free to shoot us a message at info@influencer-dna.com

Pageviews is een interessante meting voor websites om te zien hoevaak hun pagina’s bekeken worden in een bepaalde periode en of gebruikers meerdere pagina’s bekijken wanneer zij de website bezoeken.
p

Paid Media

Paid Media is any media coverage or advertising that you have paid for as part of your marketing strategy. Paid media includes amplification strategies via tools like Outbrain, sponsored editorial, Print advertising, television commercials, influencer marketing, celebrity ambassadorships, Facebook ads and Adwords campaigns.

We can’t think of an influencer marketing term that starts with X. If you can think of anything, feel free to shoot us a message at info@influencer-dna.com

We can’t think of an influencer marketing term that starts with Z. If you can think of anything, feel free to shoot us a message at info@influencer-dna.com

Paid media is het laten zien dat er betaald is voor de content als onderdeel van je marketing strategie. Bij paid media worden tools als gesponsorde tijdschriften, televisie reclames, influencer marketing, facebook reclames en Google ad campagnes gebruikt om hun marketing strategie te versterken.
p

Paid Post

A paid post is a post on a blog or social media channel that has been paid for, or where some form of compensation (monetary or otherwise) has been provided. Paid post is often used to describe influencer content that has been published in collaboration with a brand.

We can’t think of an influencer marketing term that starts with X. If you can think of anything, feel free to shoot us a message at info@influencer-dna.com

We can’t think of an influencer marketing term that starts with Z. If you can think of anything, feel free to shoot us a message at info@influencer-dna.com

Een blog of social media post op een social media kanaal waarvoor betaald is of waar enige compensatie voor is gegeven is een paid post. Er is vaak sprake van een paid post wanneer een influencer met een merk samenwerkt.
p

Paid Reach

Like a paid post, paid reach is impressions that have been earned via a paid model where money is put into the amplification of the content. The organic reach and paid reach of a social media post if often compared to measure ROI.

We can’t think of an influencer marketing term that starts with X. If you can think of anything, feel free to shoot us a message at info@influencer-dna.com

We can’t think of an influencer marketing term that starts with Z. If you can think of anything, feel free to shoot us a message at info@influencer-dna.com

Net als bij een paid post is paid reach het bereik dat behaald is via een betaal model. De Return on investment (ROI) wordt vaak gemeten door organic reach en paid reach met elkaar te vergelijken.
p

Personal Brand

The personal features, values, and qualities of an influencer. Influencers are mindful to make sure that potential brand partners aligns with or compliment their own personal brand, to ensure authentic content to their audiences.

We can’t think of an influencer marketing term that starts with X. If you can think of anything, feel free to shoot us a message at info@influencer-dna.com

We can’t think of an influencer marketing term that starts with Z. If you can think of anything, feel free to shoot us a message at info@influencer-dna.com

De persoonlijke kenmerken, waarden en kwaliteiten van een influencer. Voor zowel influencers als merken is het handig dat hun personal brand bij elkaar aansluit wanneer zij een eventuele samenwerking sluiten. Op deze manier past de content die gemaakt wordt het beste bij de doelgroep die zowel de influencer als het merk willen bereiken.
p

Pitch

A pitch consists of either an influencer bidding their services, skills and influence to a brand in an attempt to get work, or a brand bidding to an influencer. Either way, a pitch needs to be carefully constructed and both parties must clearly align for it to be positively received.

We can’t think of an influencer marketing term that starts with X. If you can think of anything, feel free to shoot us a message at info@influencer-dna.com

We can’t think of an influencer marketing term that starts with Z. If you can think of anything, feel free to shoot us a message at info@influencer-dna.com

Bij een pitch presenteert een influencer zichzelf en zijn/haar sterktes, services en bereikbaarheid aan een merk voor een eventuele samenwerking of andersom. In beide gevallen moet een pitch goed voorbereid zijn en aansluiten bij de andere partij voor het beste resultaat.
p

Plandid

A photo that’s meant to look candid and casual, but is actually strategically planned out.

We can’t think of an influencer marketing term that starts with X. If you can think of anything, feel free to shoot us a message at info@influencer-dna.com

We can’t think of an influencer marketing term that starts with Z. If you can think of anything, feel free to shoot us a message at info@influencer-dna.com

Een plandid is een foto die op het oog casual en spontaan lijkt maar eigenlijk strategisch gepland is.
p

Platform

A social media channel or website where users post content. Platforms include: Instagram, Twitter, YouTube, Snapchat, Music.ly, Facebook and blogs.

We can’t think of an influencer marketing term that starts with X. If you can think of anything, feel free to shoot us a message at info@influencer-dna.com

We can’t think of an influencer marketing term that starts with Z. If you can think of anything, feel free to shoot us a message at info@influencer-dna.com

Een platform is een social media kanaal of website waar content op geplaatst wordt. Voorbeelden van platformen zijn; Instagram, YouTube, Twitter, Snapchat, TikTok, Facebook en blogs.
p

Podcast

A podcast is audio content that is delivered in a regular series, usually around a particular topic or theme, or featuring the same talent. Podcasters are certainly influencers and brands can tap into them to reach a targeted audience and collaborate to have their product or service feature in a podcast for exposure to the audience.

We can’t think of an influencer marketing term that starts with X. If you can think of anything, feel free to shoot us a message at info@influencer-dna.com

We can’t think of an influencer marketing term that starts with Z. If you can think of anything, feel free to shoot us a message at info@influencer-dna.com

Een podcast is audio content dat, meestal in een serie en soms rond een vast onderwerp of thema, geplaatst wordt. Podcasters zijn ook influencers en merken zouden podcasters kunnen benaderen om hun merk in de podcast te benoemen.
p

Poll Interaction Rate

The share of an audience interacting with the Vote feature in Instagram Stories. Votes divided by views.

We can’t think of an influencer marketing term that starts with X. If you can think of anything, feel free to shoot us a message at info@influencer-dna.com

We can’t think of an influencer marketing term that starts with Z. If you can think of anything, feel free to shoot us a message at info@influencer-dna.com

Een poll interaction rate is een nieuwe functie die toegevoegd kan worden aan je Instagram Story. Er kan een vraag gesteld worden waar iedereen op één van de twee antwoorden kan stemmen. Wanneer je gestemd hebt wordt het percentage van de stemmen weergegeven.
p

Public Relations

Public Relations is an industry within the marketing and advertising space that specialises in securing media coverage for brands, businesses and personalities (their clients). It is a strategic communications role that sources opportunities to drive new leads and increase brand awareness and also maintain the public image and reputation of the client.

We can’t think of an influencer marketing term that starts with X. If you can think of anything, feel free to shoot us a message at info@influencer-dna.com

We can’t think of an influencer marketing term that starts with Z. If you can think of anything, feel free to shoot us a message at info@influencer-dna.com

Public Relations (PR) is het vakgebied dat zich bezighoudt met het onderhouden van de relatie tussen een organisatie en het publiek. De PR-afdeling of een PR-bureau houdt zich vooral bezig met het imago van een organisatie, bedrijf, influencer of merk, niet zozeer met verkoop. Hieronder vallen bijvoorbeeld persberichten, social media content en mailings.
q

Q

Q

We can’t think of an influencer marketing term that starts with X. If you can think of anything, feel free to shoot us a message at info@influencer-dna.com

We can’t think of an influencer marketing term that starts with Z. If you can think of anything, feel free to shoot us a message at info@influencer-dna.com

Q
q

Qualify

In the influencer marketing space, qualify is used in the context of evaluating influencers for your campaign. Some brands and campaigns have prerequisites (such as a high domain authority) that an influencer must have to be involved in a campaign, so a process of qualifying influencers will take place.

We can’t think of an influencer marketing term that starts with X. If you can think of anything, feel free to shoot us a message at info@influencer-dna.com

We can’t think of an influencer marketing term that starts with Z. If you can think of anything, feel free to shoot us a message at info@influencer-dna.com

Wanneer een merk op zoek is naar geschikte infleuncers voor hun campagne maken zij soms gebruik van een kwalificatie proces. Sommige merken hebben vastgestelde eisen waaraan een influencer moet voldoen om in aanmerking te komen met een samenwerking. In het kwalificatieproces worden alle eisen en verwachtingen na gegaan om bij de juiste influencer te komen.
r

R

R

We can’t think of an influencer marketing term that starts with X. If you can think of anything, feel free to shoot us a message at info@influencer-dna.com

We can’t think of an influencer marketing term that starts with Z. If you can think of anything, feel free to shoot us a message at info@influencer-dna.com

R
r

Reach

Reach is the total number of followers an influencer or brand has on a specific social media platform or as a combined total of all of their platforms. It’s essentially the size of the audience, so if an influencer has 45,000 followers on Instagram and 23,600 on Facebook, their combined reach is 68,600. Reach = audience size.

We can’t think of an influencer marketing term that starts with X. If you can think of anything, feel free to shoot us a message at info@influencer-dna.com

We can’t think of an influencer marketing term that starts with Z. If you can think of anything, feel free to shoot us a message at info@influencer-dna.com

Het bereik is het aantal volgers dat een merk of influencer heeft. Dit kan op één specifiek platform zijn of op alle platformen waar zij actief op zijn samen. Wanneer een influencer 45,000 volgers op Instagram heeft en 23,600 op Facebook, is zijn/haar reach 68,600 in totaal.
r

Regram

A regram is a repost on Instagram, where an Instagram user reposts another Instagram users image to their own feed. We don’t recommend doing this without prior approval from the original content creator. When regramming content on Instagram it is important to follow best practices for regram etiquette and remember that you don’t own the content.

We can’t think of an influencer marketing term that starts with X. If you can think of anything, feel free to shoot us a message at info@influencer-dna.com

We can’t think of an influencer marketing term that starts with Z. If you can think of anything, feel free to shoot us a message at info@influencer-dna.com

Een regram is een repost op Instagram waar een instagram gebruiker een post van een andere gebruiker op zijn/haar feed plaatst (repost). Wanneer je dit doet is het belangrijk dat je dit met toestemming doet en onthoudt dat de content niet van jou is.
r

Repost

In the digital space, repost or reposting is often used to describe the action of sharing another person's content on your own digital platforms, or sharing content for a second time. A repost could be a regram on Instagram or sharing a blog article on your platforms a second time.

We can’t think of an influencer marketing term that starts with X. If you can think of anything, feel free to shoot us a message at info@influencer-dna.com

We can’t think of an influencer marketing term that starts with Z. If you can think of anything, feel free to shoot us a message at info@influencer-dna.com

Een repost is een benaming voor als je content van iemand anders op jouw digitale platform plaatst/(re)post of als je content voor de tweede keer deelt. Een repost zou een regram op Instagram kunnen zijn of een voor de tweede keer gedeelde blog.
r

Return on Investment (ROI)

Return On Investment (ROI) is the value received for the investment made. In influencer marketing, the ROI indicates the success of the campaign and the measure of success will depend on the campaign goal. The ROI might be achieved when the influencer collaboration drives sales in excess of the cost of the influencer post, or when the brand receives content from an influencer that they can use on their platforms.

We can’t think of an influencer marketing term that starts with X. If you can think of anything, feel free to shoot us a message at info@influencer-dna.com

We can’t think of an influencer marketing term that starts with Z. If you can think of anything, feel free to shoot us a message at info@influencer-dna.com

In de influencer marketing is een Return On Investment de waarde die je terug ontvangt na het investeren in een marketingstrategie. De ROI geeft inzicht in het succes van de campagne. De definitie van succes is afhankelijk van wat het doel van de campagne was. Het doel kan bereikt worden wanneer een instagram post sales brengt of wanneer een merk content ontvangt die gebruikt kan worden op hun platform.
r

Retweet

A Retweet is a Twitter-specific phrase used to describe the action of sharing and reposting another person's Tweet onto your own Twitter channel. Retweet is a form of engagement on Twitter, similar to sharing on Facebook.

We can’t think of an influencer marketing term that starts with X. If you can think of anything, feel free to shoot us a message at info@influencer-dna.com

We can’t think of an influencer marketing term that starts with Z. If you can think of anything, feel free to shoot us a message at info@influencer-dna.com

Een retweet is een zin die de actie van het delen en reposten van een tweet (Twitter) beschrijft. Retweeten is een vorm van engagement op twitter, soortgelijk aan delen op Facebook.
s

S

S

We can’t think of an influencer marketing term that starts with X. If you can think of anything, feel free to shoot us a message at info@influencer-dna.com

We can’t think of an influencer marketing term that starts with Z. If you can think of anything, feel free to shoot us a message at info@influencer-dna.com

S
s

Sampling

Goods or services are provided as a form payment for the influencer in a collaboration.

We can’t think of an influencer marketing term that starts with X. If you can think of anything, feel free to shoot us a message at info@influencer-dna.com

We can’t think of an influencer marketing term that starts with Z. If you can think of anything, feel free to shoot us a message at info@influencer-dna.com

Samples zijn producten die naar een influencers gestuurd worden. In een samenwerking wordt vaak dit gedaan als een vorm van betaling.
s

Search Engine Optimization (SEO)

Search Engine Optimization (SEO) is the practice of helping your website have visibility in search results on search engines. It’s critical that your website is SEO friendly to ensure you are ranking for your keywords and topics in search results so that potential customers can find you when looking for information about your business or industry. Many brands use Influencers to create blog content to drive backlinks to their website, an important SEO strategy.

We can’t think of an influencer marketing term that starts with X. If you can think of anything, feel free to shoot us a message at info@influencer-dna.com

We can’t think of an influencer marketing term that starts with Z. If you can think of anything, feel free to shoot us a message at info@influencer-dna.com

Bij search engine optimization (SEO) is het doel dat de vindbaarheid van je website in de zoekresultaten van zoekmachines geoptimaliseerd wordt. Het is belangrijk dat je website SEO vriendelijk is om er zeker van de zijn dat klanten, wanneer er op keywords en bepaalde onderwerpen gezocht wordt, jouw website vinden. Veel merken gebruiken influencers om een blog te maken om klanten naar hun website te leiden, dit is een belangrijke SEO strategie.
s

Segment

A specific group of influencers differentiated by the type of content they create, or by the specific audience demographics they reach. Examples: Lifestyle, fashion, parenting, travel etc.

We can’t think of an influencer marketing term that starts with X. If you can think of anything, feel free to shoot us a message at info@influencer-dna.com

We can’t think of an influencer marketing term that starts with Z. If you can think of anything, feel free to shoot us a message at info@influencer-dna.com

Een segment is in de influencer marketing een groep influencers gecategoriseerd door het type content dat zij maken of bij het soort publiek dat zij aantrekken. Voorbeelden zijn: lifestyle, fashion, travel, sport etc.
s

Sentiment

Sentiment is an opinion, either positive, negative or neutral, that is openly expressed. In influencer marketing, sentiment is used to analyze the audience's response to a brand or influencer content, so we can understand whether the audience had a positive response to the campaign, or a negative one.

We can’t think of an influencer marketing term that starts with X. If you can think of anything, feel free to shoot us a message at info@influencer-dna.com

We can’t think of an influencer marketing term that starts with Z. If you can think of anything, feel free to shoot us a message at info@influencer-dna.com

Sentiment is een openbaar gedeelde mening, of die nu positief, negatief of neutraal is. In de influencer marketing wordt een sentiment gebruikt om de reacties van het publiek op een merk of influencer content te analyseren. Merken begrijpen hun publiek op deze manier beter en kunnen hier, na een positieve of negatieve mening over hun campagne, op inspelen.
s

Share

A share is a form of engagement used on Facebook to repost a user’s post onto your own wall. A share on Facebook is similar to a Retweet on Twitter.

We can’t think of an influencer marketing term that starts with X. If you can think of anything, feel free to shoot us a message at info@influencer-dna.com

We can’t think of an influencer marketing term that starts with Z. If you can think of anything, feel free to shoot us a message at info@influencer-dna.com

Een share is een vorm van engagement dat wordt gebruikt op Facebook wanneer je een post op jouw tijdlijn deelt. Een share op Facebook is vergelijkbaar met een retweet op Twitter.
s

Snapchat Memories

Snapchat Memories is a Snapchat feature where you can save your images permanently inside the app rather than downloading them to your camera roll. It’s a searchable and shareable archive (only if you save content to your Snapchat Memories) of your Snapchat videos and images.

We can’t think of an influencer marketing term that starts with X. If you can think of anything, feel free to shoot us a message at info@influencer-dna.com

We can’t think of an influencer marketing term that starts with Z. If you can think of anything, feel free to shoot us a message at info@influencer-dna.com

Wanneer je op snapchat een foto of video opslaat komt deze content automatisch in een mapje in de app. Je hoeft de foto/video dus niet te downloaden naar je galerij. Je kunt alle content die je opslaat elk moment terugvinden, verwijderen of doorsturen. Wanneer een foto of video één of meerdere jaren geleden op dezelfde dag is opgeslagen krijg je hier in melding/herinnering van.
s

Snapchat Stories

Snapchat Stories is a Snapchat feature where content is displayed to your followers for a 24-hour period, and then deleted completely from the platform. You can always add content to your Snapchat stories and any of your followers can view it as many times as they want before it disappears after 24 hours.

We can’t think of an influencer marketing term that starts with X. If you can think of anything, feel free to shoot us a message at info@influencer-dna.com

We can’t think of an influencer marketing term that starts with Z. If you can think of anything, feel free to shoot us a message at info@influencer-dna.com

Een snapchat story is een functie op Snapchat waar de content die je plaatst voor 24 uur te zien is voor al je vrienden op de app. Na 24 uur wordt de content volledig verwijderd van het platform. Wanneer je iets in je verhaal plaatst kunnen mensen dit zo vaak bekijken als ze willen totdat de 24 uur voorbij is.
s

Social Media

Social Media is a collective term used to describe websites and apps that allow users to create content and share it with their audience. Facebook, YouTube, Instagram and Twitter are all social media platforms.

We can’t think of an influencer marketing term that starts with X. If you can think of anything, feel free to shoot us a message at info@influencer-dna.com

We can’t think of an influencer marketing term that starts with Z. If you can think of anything, feel free to shoot us a message at info@influencer-dna.com

Social media is een term die gebruikt wordt om websites en apps die gebruikers de mogelijkheid geven om content de maken en te delen met een publiek te beschrijven. Facebook, YouTube, Twitter en Instagram zijn allemaal social media platformen.
s

Social Media Platform (SMP)

Any online platform that users can socialise and connect with others through. For example, Facebook, Instagram or Twitter are all social media platforms.

We can’t think of an influencer marketing term that starts with X. If you can think of anything, feel free to shoot us a message at info@influencer-dna.com

We can’t think of an influencer marketing term that starts with Z. If you can think of anything, feel free to shoot us a message at info@influencer-dna.com

Elk soort platform waar gebruikers contact kunnen leggen met anderen is een social media platform (SMP). Facebook, Instagram en Twitter zijn voorbeelden van social media platformen.
s

Sticker Taps

Sticker taps # divided by views.

We can’t think of an influencer marketing term that starts with X. If you can think of anything, feel free to shoot us a message at info@influencer-dna.com

We can’t think of an influencer marketing term that starts with Z. If you can think of anything, feel free to shoot us a message at info@influencer-dna.com

Het aantal keer dat er op een tag, hashtag of locatie wordt geklikt in bijvoorbeeld een Instagram story kan worden weergegeven in het aantal sticker taps.
s

Swipe Up

The feature on both Instagram Stories and Snapchat that allows the user to link to a website from their post, so that their audience can get more specific information. The user need to swipe up on the screen to land on the website.

We can’t think of an influencer marketing term that starts with X. If you can think of anything, feel free to shoot us a message at info@influencer-dna.com

We can’t think of an influencer marketing term that starts with Z. If you can think of anything, feel free to shoot us a message at info@influencer-dna.com

Een functie waarbij bij zowel Instagram als Snapchat verhalen de story gelinkt wordt aan een website zodat het publiek meer specifieke informatie kan vinden. De gebruiker moet omhoog swipen om op de website te komen.
t

T

T

We can’t think of an influencer marketing term that starts with X. If you can think of anything, feel free to shoot us a message at info@influencer-dna.com

We can’t think of an influencer marketing term that starts with Z. If you can think of anything, feel free to shoot us a message at info@influencer-dna.com

T
t

Tag

A tag is typically a @tag on a social media post, such as a tag on an image on Instagram or a tag in the caption of a Facebook post. A tag links through to the another user’s page on that platform. Influencers are often asked to tag brands in their posts when they are collaborating on a campaign so consumers know what the brand is and where to find more information.

We can’t think of an influencer marketing term that starts with X. If you can think of anything, feel free to shoot us a message at info@influencer-dna.com

We can’t think of an influencer marketing term that starts with Z. If you can think of anything, feel free to shoot us a message at info@influencer-dna.com

Een tag is een @ in bijvoorbeeld een foto/video op instagram of een tag in de caption van een Facebook post. Een tag linkt naar een andere pagina van een gebruiker op hetzelfde platform. Influencers worden vaak gevraagd om een merk waar zij mee samenwerken in hun post te taggen zodat andere gebruikers weten van welk merk iets is en weten waar zij meer informatie kunnen vinden.
t

Talent Manager

A talent manager is someone who manages commercial partnerships on behalf of talent, such as a celebrity, influencer or media personality. Macro influencer and celebrity influencers, and increasingly micro-influencers now too, typically have talent managers who represent them when negotiating commercial partnerships with brands, so if you want to work with these high-profile influencers, you need to connect with the talent managers who represent them.

We can’t think of an influencer marketing term that starts with X. If you can think of anything, feel free to shoot us a message at info@influencer-dna.com

We can’t think of an influencer marketing term that starts with Z. If you can think of anything, feel free to shoot us a message at info@influencer-dna.com

Een talent manager is iemand die commerciële samenwerkingen regelt voor een talent zoals een celebrity, influencer of media personality. Macro influencers en bekende mensen hebben vaak een talent manager die hun representeren en met merken onderhandelen over samenwerkingen. Als je als merk wilt samenwerken met een grote influencer zul je contact op nemen met de talent manager van die influencer.
t

Target Audience

The target audience is the ideal consumer that the brand wants to attract with their marketing efforts and is the people that align most with the brand and product/service offering.

We can’t think of an influencer marketing term that starts with X. If you can think of anything, feel free to shoot us a message at info@influencer-dna.com

We can’t think of an influencer marketing term that starts with Z. If you can think of anything, feel free to shoot us a message at info@influencer-dna.com

De target audience is de ideale doelgroep die een merk of influencer wilt bereiken/aantrekken met bijvoorbeeld hun marketing campagne. Het is de groep mensen die het best aansluit bij het merk en het product dat zij aanbieden.
t

Terms of Service (TOS)

Are the ‘rules’ that users must agree to before using a particular product or service.

We can’t think of an influencer marketing term that starts with X. If you can think of anything, feel free to shoot us a message at info@influencer-dna.com

We can’t think of an influencer marketing term that starts with Z. If you can think of anything, feel free to shoot us a message at info@influencer-dna.com

Terms of Service (TOS) zijn de regels/afspraken waar akkoord mee gegaan moet worden voordat je gebruikt maakt van een product/service.
t

Tracking Links

A tracking link is a link that is included in digital marketing campaigns, and particularly in influencer marketing, to help brands track, measure and report on the success of an influencer collaboration. A UTM tracking link is a unique link that will show up as a referral in web analytics software and helps you understand who the referral partner is, and the traffic or sales they drove on your website.

We can’t think of an influencer marketing term that starts with X. If you can think of anything, feel free to shoot us a message at info@influencer-dna.com

We can’t think of an influencer marketing term that starts with Z. If you can think of anything, feel free to shoot us a message at info@influencer-dna.com

Een tracking link is een link die is verwerkt in een digitale marketing campagne en, specifiek in de influencer marketing, een merk helpt om het succes van een influencers samenwerking te ontdekken, meten en te rapporteren.
t

Transparency

Transparency is the act of being open and honest and is critical in influencer marketing for both brands, marketers and influencers. This includes being open and honest about your intentions, data and any other factor involved in a collaboration.

We can’t think of an influencer marketing term that starts with X. If you can think of anything, feel free to shoot us a message at info@influencer-dna.com

We can’t think of an influencer marketing term that starts with Z. If you can think of anything, feel free to shoot us a message at info@influencer-dna.com

Transparantie houdt open- en eerlijkheid in en is in de influencer marketing voor merken, influencers en marketeers heel belangrijk. Dit betekent open en eerlijk zijn over je intenties, data en andere factoren die betrokken zijn bij een samenwerking.
t

Try-On Haul

A try-on haul is a type of content, typically video, in the fashion industry where influencers are sent a number of different clothing pieces and share the fitting room experience with their followers as they try on the new range. Try-on hauls can be prearranged by the brand, or it could be something that happens organically in conjunction with a number of other brands who have sent the influencer products to try.

We can’t think of an influencer marketing term that starts with X. If you can think of anything, feel free to shoot us a message at info@influencer-dna.com

We can’t think of an influencer marketing term that starts with Z. If you can think of anything, feel free to shoot us a message at info@influencer-dna.com

Een try-on haul is een type video in de fashion industrie waarin influencers verschillende kledingstukken passen en hun ervaring delen met hun volgers. Een try-on haul kan een video zijn waarin de influencer zelf de items heeft gekocht of waar een influencer de items van een of meerdere merken opgestuurd heeft gekregen.
u

U

U

We can’t think of an influencer marketing term that starts with X. If you can think of anything, feel free to shoot us a message at info@influencer-dna.com

We can’t think of an influencer marketing term that starts with Z. If you can think of anything, feel free to shoot us a message at info@influencer-dna.com

U
u

Unboxing

A specific type of video content that depicts an influencer opening, reacting to, and using various products. It implies, a brand sending a package of products while the video shows the influencer unboxing the contents.

We can’t think of an influencer marketing term that starts with X. If you can think of anything, feel free to shoot us a message at info@influencer-dna.com

We can’t think of an influencer marketing term that starts with Z. If you can think of anything, feel free to shoot us a message at info@influencer-dna.com

Een unboxing is een type video waarin een influencer een pakketje opent en op de (soms geteste) inhoud reageert. In de influencer marketing komt het vaak voor dat een merk een pakketje naar een influenceer opstuurt in ruil voor een afgesproken video of in de hoop dat de influencer hun producten uit zichzelf zal laten zien.
u

Unique Visitor (UV)

The term “unique visitor” Is used in web analytics to measure the performance of a website or web page. For example, if you’re measuring a 30 day time period and the same IP address visits your site multiple times they’re only counted once as that is one unique user.

We can’t think of an influencer marketing term that starts with X. If you can think of anything, feel free to shoot us a message at info@influencer-dna.com

We can’t think of an influencer marketing term that starts with Z. If you can think of anything, feel free to shoot us a message at info@influencer-dna.com

De term unique visitor, ook wel UV, wordt in analyses gebruikt om het aantal bezoekers van een website of webpagina te meten. Wanneer het zelfde IP adres meerdere keren in bijvoorbeeld een periode van 30 dagen je website bezoekt, wordt dit gerekend als 1 unique user.
u

User Experience (UX)

UX stands for User Experience and refers to the consumers feelings and attitudes after using a service, product or software. Understanding the user experience helps brands to optimise their channels and fix pain points to ultimately drive a desired result.

We can’t think of an influencer marketing term that starts with X. If you can think of anything, feel free to shoot us a message at info@influencer-dna.com

We can’t think of an influencer marketing term that starts with Z. If you can think of anything, feel free to shoot us a message at info@influencer-dna.com

De user experience (UX) verwijst naar het gevoel dat een klant bij het gebruik van een product, service of software heeft. Het begrijpen van de user experience helpt een merk in te zien wat zij kunnen verbeteren of versterken om de ervaring van een klant te kunnen optimaliseren.
u

User Interface (UI)

UI is a technical term used to describes the relationship and interactions between the user and the technology behind a website, app or digital product.

We can’t think of an influencer marketing term that starts with X. If you can think of anything, feel free to shoot us a message at info@influencer-dna.com

We can’t think of an influencer marketing term that starts with Z. If you can think of anything, feel free to shoot us a message at info@influencer-dna.com

User-interface (UI) is de benaming voor alle interacties tussen de gebruiker en de technologie van een website, app of software.
u

User-Generated Content (UGC)

User-Generated Content, or UGC for short, is content that is created and shared organically by users and customers. In influencer marketing, your campaign goal might be to encourage user-generated content so customers and fans of the brand share a picture of your brand on their own social media platforms and join the community. These people are not necessarily influencers, however, they do have influence in their personal networks of friends and family.

We can’t think of an influencer marketing term that starts with X. If you can think of anything, feel free to shoot us a message at info@influencer-dna.com

We can’t think of an influencer marketing term that starts with Z. If you can think of anything, feel free to shoot us a message at info@influencer-dna.com

User-Generated Content, of afgekort UGC, is content die organisch/natuurlijk is gemaakt en wordt gedeeld door gebruikers en klanten. In de influencer marketing zou je doel als merk kunnen zijn om de user-generated content te verbeteren en fans een foto/video van het merk op hun eigen social media account te delen. Deze mensen hoeven geen typische influencers te zijn maar hebben wel invloed op hun persoonlijke netwerk van vrienden en familie.
v

V

V

We can’t think of an influencer marketing term that starts with X. If you can think of anything, feel free to shoot us a message at info@influencer-dna.com

We can’t think of an influencer marketing term that starts with Z. If you can think of anything, feel free to shoot us a message at info@influencer-dna.com

V
v

Views

Views is a measurement term used to describe the number of people who consumed or watched a piece of content, and is specifically used on video content. Views are similar to impressions or pageviews.

We can’t think of an influencer marketing term that starts with X. If you can think of anything, feel free to shoot us a message at info@influencer-dna.com

We can’t think of an influencer marketing term that starts with Z. If you can think of anything, feel free to shoot us a message at info@influencer-dna.com

Views is een benaming voor het aantal gebruikers dat een stuk content bekeken hebben, vaak gebruikt bij video content. Views zijn soortgelijk aan impressions en paginaweergaven.
v

Viral

Viral is a term used to describe content that is circulated or shared rapidly by a large cohort of users in a short period of time. In the digital space, new content goes viral every day, mainly when humour or emotion is involved.

We can’t think of an influencer marketing term that starts with X. If you can think of anything, feel free to shoot us a message at info@influencer-dna.com

We can’t think of an influencer marketing term that starts with Z. If you can think of anything, feel free to shoot us a message at info@influencer-dna.com

Wanneer content heel veel bekeken en gedeeld wordt door een grote groep mensen in een korte periode gaat deze content viraal. Bijna elke dag gaat er nieuwe content viraal. Content gaat sneller viraal als er humor of emoties bij betrokken zijn.
v

Viral Marketing (VM)

A marketing strategy that encourages consumers to spread the brands message far and wide, usually with a short time period. It refers to how users spread information about a product quickly and at mass.

We can’t think of an influencer marketing term that starts with X. If you can think of anything, feel free to shoot us a message at info@influencer-dna.com

We can’t think of an influencer marketing term that starts with Z. If you can think of anything, feel free to shoot us a message at info@influencer-dna.com

Een marketing strategie die klanten aanmoedigt om het bericht van een merk veel te delen, meestal in een korte periode. Het refereert naar gebruikers die informatie over een product snel en in grote getallen delen.
w

W

W

We can’t think of an influencer marketing term that starts with X. If you can think of anything, feel free to shoot us a message at info@influencer-dna.com

We can’t think of an influencer marketing term that starts with Z. If you can think of anything, feel free to shoot us a message at info@influencer-dna.com

W
w

Webinar

A webinar is a seminar conducted over the internet where participants tune in via a unique link or login to access the content.

We can’t think of an influencer marketing term that starts with X. If you can think of anything, feel free to shoot us a message at info@influencer-dna.com

We can’t think of an influencer marketing term that starts with Z. If you can think of anything, feel free to shoot us a message at info@influencer-dna.com

Bij een webinar wordt een pagina via een unieke link of via een inlogpagina bereikt.
w

Word-Of-Mouth (WOM)

Word-of-mouth, or WOM, is a marketing strategy that relies on people sharing their feedback, opinion, review and experiences about a product or service with their personal community of friends and family. Influencer marketing is word-of-mouth at scale, where personal reviews and experiences can reach a mass-audience of people who trust an influencers opinion.

We can’t think of an influencer marketing term that starts with X. If you can think of anything, feel free to shoot us a message at info@influencer-dna.com

We can’t think of an influencer marketing term that starts with Z. If you can think of anything, feel free to shoot us a message at info@influencer-dna.com

Worth-Of-Mouth is een marketing strategie waarbij er op vertrouwd wordt dat feedback, meningen, reviews en ervaringen over een product of service met de persoonlijke omgeving van vrienden en familie van een gebruiker wordt gedeeld.
w

Work in Progress (WIP)

Abbreviation used to describe projects or tasks that are still being worked on.

We can’t think of an influencer marketing term that starts with X. If you can think of anything, feel free to shoot us a message at info@influencer-dna.com

We can’t think of an influencer marketing term that starts with Z. If you can think of anything, feel free to shoot us a message at info@influencer-dna.com

Een afkorting die gebruikt wordt om aan te geven dat er nog aan een project of taak gewerkt wordt.
x

X

X

We can’t think of an influencer marketing term that starts with X. If you can think of anything, feel free to shoot us a message at info@influencer-dna.com

We can’t think of an influencer marketing term that starts with Z. If you can think of anything, feel free to shoot us a message at info@influencer-dna.com

X
x

X

We can’t think of an influencer marketing term that starts with X. If you can think of anything, feel free to shoot us a message at info@influencer-dna.com

We can’t think of an influencer marketing term that starts with Z. If you can think of anything, feel free to shoot us a message at info@influencer-dna.com

no-results-x
y

Y

Y

We can’t think of an influencer marketing term that starts with X. If you can think of anything, feel free to shoot us a message at info@influencer-dna.com

We can’t think of an influencer marketing term that starts with Z. If you can think of anything, feel free to shoot us a message at info@influencer-dna.com

Y
y

YouTube Video Exclusive

An exclusive YouTube video is a YouTube video that is about a particular brand and does not feature any other brands or competitor products. In influencer media kits, especially YouTubers, there is often a special rate for exclusive YouTube content that only features your brand. Typically exclusive videos cost more than non-exclusive videos.

We can’t think of an influencer marketing term that starts with X. If you can think of anything, feel free to shoot us a message at info@influencer-dna.com

We can’t think of an influencer marketing term that starts with Z. If you can think of anything, feel free to shoot us a message at info@influencer-dna.com

Een exclusieve YouTube video is een video die over een specifiek merk gaat en bevat geen andere merken of producten. In influencer media kits, en vooral bij YouTubers, is er vaak een aparte regeling voor exclusieve YouTube video’s. Meestal kosten exclusieve video’s meer dan niet exclusieve video’s.
y

YouTube Video Non-Exclusive

A non-exclusive YouTube video is a YouTube video that includes multiple brands and products, including direct competitors. In influencer media kits, especially YouTubers, there is often a special rate for non-exclusive YouTube content that features your brand in conjunction with other brands and products. Typically non-exclusive videos are cheaper than exclusive videos, however, your brand and product is mentioned alongside many others.

We can’t think of an influencer marketing term that starts with X. If you can think of anything, feel free to shoot us a message at info@influencer-dna.com

We can’t think of an influencer marketing term that starts with Z. If you can think of anything, feel free to shoot us a message at info@influencer-dna.com

Een non exclusive YouTube video is een YouTube video die meerdere merken en producten bevat, inclusief mogelijke concurrenten. In influencer media kits, en vooral bij YouTubers, is er vaak een aparte regeling voor niet exclusieve YouTube video’s. Meestal kosten niet exclusieve video’s minder dan exclusieve video’s maar wordt de naam van je merk dus wel samen met (vele) andere merken benoemd.
y

YouTuber

A YouTuber is a digital influencer with a large and active presence on Youtube and an engaged community of subscribers. They are typically most known for their work on YouTube and brands engage them to create and share video content.

We can’t think of an influencer marketing term that starts with X. If you can think of anything, feel free to shoot us a message at info@influencer-dna.com

We can’t think of an influencer marketing term that starts with Z. If you can think of anything, feel free to shoot us a message at info@influencer-dna.com

Een YouTuber is een digitale influencer met een groot publiek (views en subscribers) op YouTube. Ze zijn het meest bekend van hun content op YouTube en merken stimuleren hen om video content te maken en te delen als een eventuele samenwerking.
z

Z

Z

We can’t think of an influencer marketing term that starts with X. If you can think of anything, feel free to shoot us a message at info@influencer-dna.com

We can’t think of an influencer marketing term that starts with Z. If you can think of anything, feel free to shoot us a message at info@influencer-dna.com

Z
z

Z

We can’t think of an influencer marketing term that starts with X. If you can think of anything, feel free to shoot us a message at info@influencer-dna.com

We can’t think of an influencer marketing term that starts with Z. If you can think of anything, feel free to shoot us a message at info@influencer-dna.com

no-results-z

No results found.
We just don't have the right words for it...

Download as PDF
CLOSE XGet your Glossary
Thank you. Your glossary will soon be with you. Keep an eye on your inbox!
CLOSE X
Oops! Something went wrong while submitting the form.
Ready to put that vocabulary to good use?
Try our influencer database
Download as PDF
See Database Features